loading...
تازه های تکنولوژی
mahmood akbari بازدید : 60 سه شنبه 23 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

اپراتور مخابراتی SK Telecom کره جنوبی به مناسبت سی‌اُمین سالگرد فعالیتش در حوزه تلفن‌های همراه، ویدئویی از صدای زنگ ۳۰ تلفن همراه قدیمی و جدید ساخته است که در آن موبایل ها نقش نوازنده های یک ارکستر را بازی می‌کنند.

 

 

 

mahmood akbari بازدید : 73 دوشنبه 22 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شرکت StoreDot  باتری های جدیدی برای گوشی‌های هوشمند ارائه کرده است که با استفاده از نانونقاط (nanodot) ، می‌توانند در ۳۰ ثانیه به شارژ کامل برسد.

شارژ شدن باتری گجت ها در بلند مدت شاید یکی از آزاردهنده ترین بخش‌های کار با ابزار های الکترونیکی به شمار رود.علت این امر نیز عدم امکان تسریع واکنش شیمیایی شارژ شدن به دلایل ایمنی و بازدهی انرژی است. اما StoreDot با فناوری تازه خود یک گوشی Galaxy S3 در کمتر از ۳۰ ثانیه به طور کامل شارژ کرد.

با رسیدن این فناوری به  تولید انبوه، این فناوری می‌تواند انقلابی در دستگاه‌های همراه ایجاد کند، شاید هم بتوان از این فناوری در خودروهای الکتریکی نیز استفاده کرد.

 

 

 

mahmood akbari بازدید : 70 دوشنبه 22 اردیبهشت 1393 نظرات (1)

كبد.يكي ازارگان هاي حياتي بدن انسان است ودر بسياري موارد بيمار در حين عمل جراحي اين عضو خون زيادي از دست ميدهد كه نتايج جبران ناپذيري دارد.

حالا با بزرگ نمايي كبد در حين عمل جراحي پزشكان مي توانند بسيار دقيق تر وسريع تر آن را تحت مداوا قرار دهند. اين بزرگ نمايي و ضبط تصاوير كه توسط يك نرم افزار كاربردي (اپليكيشن) روي آي پد انجام ميشود فعلا در مركز جراحي fraunhofer آْلمان مورد استفاده قرار مي گيرد.

 

mahmood akbari بازدید : 62 دوشنبه 22 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

هوندا نسخه ای جدید از روبات انسان نمای خود، «ASIMO» را رونمایی کرد. آسیمو بدون کمک انسان از پله ها بالا می‌رود، می دود، حالات چهره انسان را درک می‌کند و با آن ها به گفتگو می پردازد.

در حال حاضر ASIMO پیشرفته ترین روبات انسان نمای جهان است. توسعه نسخه اولیه روبات های انسان نمای هوندا سری E بین سال های ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۱ میلادی شروع و بعداً تحت عنوان هوندا سری P گسترش داده شد. سپس در اکتبر سال ۲۰۰۰، ASIMO از دانش و تجربه به دست آمده از سری های E و P در مرکز «تحقیقات بنیادی تکنیکی واکو» ساخته شد. که در حال حاضر هم چند نمونه ASIMO در مرکز تحقیقات بنیادی تکنیکی واکو برای راهنمایی بازدیدکنندگان وجود دارد.

mahmood akbari بازدید : 76 یکشنبه 21 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

دانشمندان موفق به طراحی ابزار جدیدی برای محاسبه سن قلب شده‌اند که می‌تواند خطر ابتلای انسان به بیماری‌های قلبی- عروقی در سنین بالاتر را تخمین بزند‌.

mahmood akbari بازدید : 62 یکشنبه 21 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

شاید ظاهر جیمیل برایتان کمی شلوغ و به هم ریخته باشد و شاید هم برعکس، به نظر خیلی فشرده برسد. اگر رزولوشن نمایشگر شما خیلی پایین یا خیلی بالا باشد و همچنین از نظر ابعادی کوچک یا بزرگ باشد، این مشکل برایتان پیش می‌آید.


Gmail یکی از بهترین سرویس‌های ایمیل است که کاربران زیادی هم دارد. برخی افراد بیشتر کارهای خود را از طریق اینترنت انجام می‌دهند و از ایمیل استفاده‌ی بسیار زیادی دارند.

برای این دسته از افراد، مسلط بودن به سرویس ایمیل اصلیشان بسیار مهم است. کلیدهای میانبر، امکانات و دکمه‌هایی که در جاهای مختلف برای انجام سریع‌تر امور قرار داده شده، برچسب‌ها و دسته‌بندی‌های شخصی، جست‌وجو و سایر امکانات جیمیل برای کاربران آن مهم است. لذا ۱۱ نکته‌ و ترفند برای استفاده‌ی بهتر از این سرویس ایمیل محبوب را برایتان آماده کرده‌ایم. با ما باشید.

mahmood akbari بازدید : 68 جمعه 12 اردیبهشت 1393 نظرات (0)
چکیده:
"هک یک کمپانی از طریق ترموستات" و داستان "رقابت های اپل برای ساخت نمایشگرهای بزرگ" را در 10 نکته فناورانه هفته ای که گذشت بخوانید:
10 نکته فناورانه که در هفته گذشته نمی دانستید
mahmood akbari بازدید : 75 جمعه 12 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

باتری ماشین و موبایلتان را با JUMPR شارژ کنید

اگر در مسافرت باطری ماشین شما در جایی دور از تعمیرگاه خالی کند، حتما احساس ترس و ناتوانی خواهید کرد. در ابتدای کار با امداد خودرو یا چیزی مشابه تماس می گیرید اما همین نیز مستلزم نشستن و انتظار برای رسیدن کمک است. با JUMPR  شما قادر خواهید بود در کوتاه ترین زمان ممکن باطری خود را شارژ کرده و مسیر خود را ادامه دهید.


mahmood akbari بازدید : 82 جمعه 12 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 چند روز پیش شرکت اپل اعلام کرد که برای گسترس تجارت تصمیم گرفته تا وارد بخش تولید جواهرات و ساعت شود. این تصمیم نشان دهنده آن است که شرکت اپل در حال برنامه ریزی معرفی iwatch خود بعد از مدت ها انتظار در WWDC امسال است.
در حال حاضر شرکت اپل قصد دارد تا محصولات پوشیدنی خود را در ماه سپتامبر به بازار عرضه کند. همچنین در همان ماه شاهد رونمایی از نسل جدید آیفون نیز خواهیم بود. این فاصله زمانی بین رونمایی و ارائه به بازار محصول، سیاست کاری شرکت اپل برای جلب نظر بیشتر هواداران و در نتیجه فروش بهتر محصول است.

در سال 2007 استیو جابز آیفون را در MacWorld رونمایی کرد. پس از رونمایی از آن ، تا ماه ژوئن از ارائه آن به بازار خودداری کرد. این فاصله زمانی بین رونمایی تا ارائه باعث شد تا پوشش خبری خوبی نسبت به این محصول صورت گیرد و کاربران نداشتن آنرا کمبودی در زندگی خود بدانند.

همچنین قرار است شرکت اپل در WWDC از IOS8 نیز رونمایی کند و همانطور که می دانیم یکی از نقاط قوت ارائه شده در این سیستم عامل، داشتن برنامه کاربردی (Healthbook) جهت ارائه گزارش در مورد سلامت کابرانش است  که اطلاعات مربوط را با توجه به داده های iwatchارسال میکند. انتظار می رود که این کمپانی ارتباط بین آیفون و iwatchخود را در IOS8  بتواند نشان دهد.

کنفرانس شرکت اپل در 2 تا 4 ژوئن برگزار خواهد شد و از هم اکنون این کمپانی اقدام به فروش بلیط های آن در مرحله اول برای گسترش دهندگان آن کرده است.

mahmood akbari بازدید : 76 جمعه 12 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

پروژه DIY اخیر من به این قرار است، یک گوشی هوشمند مبتنی بر رسپبری پای. این دستگاه PiPhone نامیده می شود.

 

 از یک صفحه لمسی Adafruit به عنوان رابط کاربری و برای برقراری تماس های تلفنی از یک ماژول Sim900 GSM/GPRS استفاده می کند. خیلی بالاتر از یک اثبات مفهومی است اینکه ببینیم با یک فاکتور نسبتا کوچک و اجزای ارزان قیمت چه کاری می توان انجام داد. من توقع ندارم که همه به دنبال ساخت چنین چیزی  بیافتند، اما خودم از ساختن آن خیلی لذت بردم، به خاطر اینکه خیلی خوب روی پروژه های قبلی من ساخته شد، مخصوصا پروژه Lapse Pi، که یک صفحه لمسی با قابلیت کنترل مرور زمان بود و بیشتر از سخت افزار مشابه آن استفاده کردم.

چیزی که این پروژه را از کنترل کننده مرور زمان متفاوت میکند، اضافه شدن یک ماژول SIM900 GSM به آن است که توسط UART به رسپبری پای متصل می شود. همچنین، من از یک باتری LiPo که با تناسب خیلی خوبی بین صفحه نمایش TFT و رسپبری پای قرار می گرفت، استفاده کردم که در نتیجه سیستم می توانست بدون نیاز به هرگونه سیمی که از آن آویزان باشد مستقلانه مورد استفاده قرار گیرد. تصویر زیر PiPhone تمام شده من است.

تعداد صفحات : 5

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    از بروز بودن اين سايت راضي هستيد
    آمار سایت
  • کل مطالب : 43
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 58
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 113
  • بازدید ماه : 107
  • بازدید سال : 1,101
  • بازدید کلی : 11,697
  • کدهای اختصاصی