loading...
تازه های تکنولوژی
mahmood akbari بازدید : 74 چهارشنبه 06 فروردین 1393 نظرات (2)

 

به گزارش Topsfile به نقل از زومیت ؛ سامسونگ روز گذشته سرنخ‌های بسیاری را از محصولات آینده این شرکت و نقشه راه آن‌ها منتشر کرد. این کمپانی حتی تایید کرد که از دوربین 16 مگاپیکسلی در تلفن‌های هوشمند پرچمدار سال آینده خود استفاده خواهد کرد. حال امروز اطلاعات بیشتری در مورد این دوربین بدست آمده است.

اگر به خاطر داشته باشید، سامسونگ چندی پیش سنسور جدیدی را با نام ISOCELL معرفی کرد که توسط مهندسان خود این کمپانی طراحی شده است.

بنا به ادعای سامسونگ فناوری ISOCELL از تکنولوژی‌های قدیمی‌تر FSI و BSI بهتر عمل می‌کند. این تکنولوژی به دوربین این قابلیت را می‌دهد تا در شرایط با نور نامساعد یا ناکافی،‌ قابلیت‌‌های ویژه‌ای همچون تولید رنگ‌های بهتر، حساسیت نور بیشتر را با خود به همراه بیاورد که در نتیجه آن، تصاویر با کیفیت بیشتری ذخیره خواهند شد.

امروز مشخص شده است که سامسونگ قصد دارد از دوربین 16 مگاپیکسلی با فناوری ISOCELL در تلفن‌های پرچمدار سال آینده خود استفاده نماید. اما هنوز مشخص نیست که ماژول دوربین این تلفن‌ها از لرزش گیر اپتیکال نیز پشتیبانی خواهند کرد یا خیر. این بدین معناست که سامسونگ در تلفن‌های مطرح سال آینده خود از سنسور Exmor ساخت سونی بهره نخواهد برد.

تا اینجای کار مشخص شده است که گلکسی اس 5 از پردازنده 64 بیتی و دوربین 16 مگاپیکسل ISOCELL بهره می‌برد و باید منتظر ماند تا در ماه‌های آینده اطلاعات بیشتری از این تلفن فاش شود.

mahmood akbari بازدید : 61 سه شنبه 05 فروردین 1393 نظرات (0)

آیا از بهترین تکنولوژی‌هایی‌ که در اتوموبیل‌های ۲۰۱۴ استفاده می‌شود خبر دارید؟ با توجه به خودروهای آخرین مدلی که در بازار موجود است، دانستن این اطلاعات زیاد هم سخت نیست. در اینجا به تعدادی از این تکنولوژی‌ها می‌پردازیم.

mahmood akbari بازدید : 65 سه شنبه 05 فروردین 1393 نظرات (0)

ایران هم رده بوتان و کنیا در دسترسی به اینترنت با سرعت بالا High-speed Internetآخرین آمار ارائه شده در زمینه دسترسی کشورهای جهان به اینترنت با سرعت بالا، نشان می دهد که ایران هم رده کشورهایی همچون بوتان، کنیا، بنین و گویان با سرعت دسترسی به پهنای باند اینترنت ۲۵۶ کیلوبیتی قرار دارد و کشورهایی مانند بنگلادش، موریس و ساحل عاج از این نظر اوضاع بهتری نسبت به کشورمان دارند.

براساس برنامه پنجم توسعه کشور، ایران باید تا پایان سال ۹۵ رتبه دوم منطقه را از نظر فناوری به خود اختصاص دهد و ۶۰ درصد خانوارها نیز به اینترنت پرسرعت مجهز باشند با این وجود معاون وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هفته گذشته سرانه پهنای باند اینترنت ایران را به ازای هر ایرانی یک کیلوبیت بر ثانیه از میزان ۱۰۰ ترابیت ظرفیت پهنای باند دنیا عنوان کرد و گفت: این در حالی است که سرانه کشور ترکیه در این حوزه ۵۰ کیلوبیت و کشور قطر ۱۰۰ کیلوبیت برآورد می شود؛ از طرفی کف دسترسی به اینترنت در دنیا ۲ مگابیت برثانیه و سقف سرعت اینترنت ۲۰ مگابیت در ثانیه است.

این آمارها در حالی از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام شده که در ایران سرعت دسترسی کاربران به اینترنت به ۵۱۲ کیلوبیت بر ثانیه هم نمی رسد.

با این وجود اتحادیه جهانی مخابرات – ITU – آخرین ارزیابی های خود از وضعیت فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشورهای مختلف جهان را براساس میزان توسعه پهنای باند اینترنت تا پایان سال ۲۰۱۳ اعلام کرده است.

mahmood akbari بازدید : 56 سه شنبه 05 فروردین 1393 نظرات (0)

برای اولین بار است لنوو دسکتاپ همه کاره خود از سری تینک سنتر را در سایز ۱۸٫۵ اینچی راهی بازار می کند. به گزارش zdnet، پردازنده این دسکتاپ نسل سوم اینتل Core i3 است و سیستم عامل ویندوز ۷ نسخه ۶۴ بیتی پروفشنال روی آن نصب است. نمایشگر ان ۱۸٫۵ اینچی بوده و گرافیک اینتل دارد. هارد دستگاه ۱ ترابایت بوده و ۸ گیگ رم نیز روی آن نصب است.

در مقایسه با سری ۲۰ اینچی لنوو، این محصول ۶۵ درصد فضای کمتری اشغال می کند و طوری طراحی شده تا فضای کمتری را روی میز کار شما بگیرد.

mahmood akbari بازدید : 79 سه شنبه 05 فروردین 1393 نظرات (0)

ویندوز بعدی در حال حاضر با اسم رمز ویندوز بلو شناخته می شود و قرار است در آینده جایگزین ویندوز 8 بشود. حالا امروز که مصادف با تولد ۵۷ سالگی استیوبالمر مدیرعامل مایکروسافت است، یک نسخه اولیه از این سیستم عامل لو رفته که به نام Build 9364 شناخته می شود و در سایت های به اشتراک گذاری فایل قابل دانلود است.

نمای کلی ویندوز بعدی تا حد زیادی شبیه به ویندوز 8 است اما بهبودهای ریز و درشت مختلفی در آن قابل مشاهده است. کاشی های صفحه نخست کوچک تر شده اند و امکان شخصی سازی هم بیشتر در دسترس قرار دارد.

 

mahmood akbari بازدید : 80 سه شنبه 05 فروردین 1393 نظرات (0)

ما به شما آموزش می دهیم تا سرعت در ویندوز ۸ را سریع تر از آن چه که تصور می کنید داشته باشید ! ویندوز ۸ نسبت به نسخه های قبلی ویندوز بسیار سریعتر است ، همچنین سرعت راه اندازی آن نیز بالاتر می باشد. البته ویندوز ۸ نکات مثبت دیگری هم دارد ! از جمله فضای کمی که ویندوز ۸ اشغال می کند و دسکتاپ رویایی با طرحی جالب و کاملا چشمگیر و کاربردی !

راهنمایی هایی که قصد داریم در اینجا برای شما بنویسیم در نسخه های قبلی ویندوز نیز کاربرد دارد ولی ویندوز ۸ ، ترفند های مخفی جالبی در آستین خود دارد و خیلی حرف ها برای گفتن دارد.

در هنگام استفاده از برخی ترفند های ویندوز هیچ سحر و جادویی وجود ندارد .اما این ترفند ها از چشمان شما پنهان است که اصلا جای نگرانی ندارد چراکه ما همه آنها را به شما می آموزیم.

mahmood akbari بازدید : 82 سه شنبه 05 فروردین 1393 نظرات (0)

بزرگترین اپراتور تلفن همراه کره جنوبی این هفته قرار است سریعترین شبکه بی‌سیم جهان را راه‌اندازی کند. به گفته ی شرکت تله کام SK، شبکه «LTE پیشرفته» می‌تواند داده‌ها را با سرعت دو برابر شبکه‌های چهار گیگابایتی و 10 برابر سریعتر از خدمات سه گیگابایتی دانلود کند.


با سرعت تبادل داده 150 مگابایت بر ثانیه، این شبکه می‌تواند یک فیلم 800 مگابایتی را در 43 ثانیه دانلود کند. این در حالی است که در شبکه کنونی LTE این کار طی 83 ثانیه اتفاق می‌افتد.

این خدمات ابتدا در سئول و حومه آن در دسترس قرار خواهد گرفت.

کره جنوبی شاهد رشد سریع نسل چهارم سرویس LTE (تکامل طولانی مدت) بوده چرا که کاربران تلفن همراه این کشور به سرعت با فناوریهای بی‌سیم سریعتر سازگار شده‌اند.

بیش از 60 درصد از 33 میلیون کاربر تلفن هوشمند کره‌ای برای خدمات LTE ثبت نام کرده‌اند.

سازمان GSA که یکی از شرکتهای ارائه دهنده شبکه است پیش بینی کرده که شبکه LTE تا پایان سال 2013 برای 87 کشور جهان در دسترس قرار خواهد گرفت.

این در حالی است که فناوری LTE پیشرفته برای پیشرفت فرصت زیادی دارد. در حالی که این شبکه بالاترین سرعت دانلود را ارائه می‌کند، سرعت آپلود آن مشابه شبکه‌های LTE و 37.5 مگابایت بر ثانیه است.

شرکت سامسونگ، بزرگترین سازنده گوشی هوشمند جهان برای همراهی با راه‌اندازی اولین شبکه LTE پیشرفته جهان اخیرا تلفن همراه گلکسی S4 TE-A را رونمایی کرده است.

این گوشی هوشمند اولین مدلی است که برای اجرای شبکه فوق سریع LTE-A کره جنوبی تولید شده است.

تله کام SK قصد دارد هفت گوشی سازگار با LTE-A را تا نیمه دوم سال 2013 به بازار عرضه کند و همچنین شرکت ال‌جی نیز قرار است تلفن‌های همراه هوشمند مشابهی را برای این شبکه تا پیش از سال 2014 تولید کند.

mahmood akbari بازدید : 61 سه شنبه 05 فروردین 1393 نظرات (0)

گام اول در خرید یک محصول الکترونیکی مانند لپ‌تاپ، تعیین کردن نیازهای اولیه و اساسی است. برای مثال ممکن است برای فردی، طول عمر باتری یکی از فاکتورهای مهم در خریدن یک لپ‌تاپ باشد و برای فردی دیگر قدرت پردازنده در اولویت نخست قرار گیرد.

 

mahmood akbari بازدید : 73 سه شنبه 05 فروردین 1393 نظرات (0)

یکی از بدترین فاجعه هایی که برای کاربران ابزارهای الکترونیکی اتفاق می افتد، ریختن آب یا چای یا هر نوع مایعی روی آن هاست. این اتفاق که بخصوص برای لپ تاپ ها به وفور روی می دهد، معمولا به سوختن مدارهای الکترونیکی و از دست رفتن ابزارهای گران قیمت و باارزش منجر می شود.

  اما با چند اقدام ساده و در عین حال سریع، می توان از افزایش ابعاد این فاجعه جلوگیری کرد.
ممکن است در زندگی شما اتفاقاتی بیفتد که در حد یک فاجعه، زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد. یکی از این اتفاقات ریختن آب یا چای یا نوشیدنی های دیگر روی لپ تاپ یا دیگر تجهیزات الکترونیکی شماست.
کارشناسان گیزمودو سعی کرده اند بهترین اقدامات اضطراری را در چنین شرایطی پیشنهاد بدهند:

mahmood akbari بازدید : 78 سه شنبه 05 فروردین 1393 نظرات (0)

مدتی پیش بود که شرکت های سامسونگ و ال جی از اسمارت فون های جدید خود با صفحه نمایش قابل انعطاف یا منحنی (یا خمیده) رونمایی کردند. Galaxy Round و G Flex نام این اسمارت فون هاست که توجهات زیادی را به سمت خود جلب نمودند. البته این دستگاهها دارای صفحه نمایش قابل انعطاف به شکلی که در بعضی فیلم های تخیلی می بینیم نیستند، بلکه همانطور که می دانید تنها صفحه نمایش آنها خمیده می باشد.

اگر چه این صفحه نمایش ها مزیت های خاص خود را دارند، اما امید می رود که در آینده شاهد گجت هايي با صفحه نمایش تاشو یا کاملا قابل انعطاف باشیم. دستگاه هایی که بتوان آنها را همانند یک کیف تاکرد و درون جیب گذاشت. سامسونگ با انتشار طرحی نشان داد که به دنبال توسعه و تولید این گونه ديوايس هاست. نظر شما در مورد این طرح ها چیست؟

تعداد صفحات : 5

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    از بروز بودن اين سايت راضي هستيد
    آمار سایت
  • کل مطالب : 43
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 22
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 24
  • باردید دیروز : 58
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 135
  • بازدید ماه : 129
  • بازدید سال : 1,123
  • بازدید کلی : 11,719
  • کدهای اختصاصی