loading...
تازه های تکنولوژی
mahmood akbari بازدید : 74 جمعه 12 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

" استیفن الوپ " توضیح می دهد: برند نوکیا برای تلفن همراه مُرد

 مدیر عامل شرکت نوکیا "استیفن الوپ" - که هم اکنون با مایکروسافت کار می کند- مرگ برند نوکیا را تایید کرد. او با اشاره به اینکه مایکروسافت هنوز برند جدیدی برای ارائه تلفن هایی که هم اکنون در حال ساختشان است، انتخاب نکرده، روشن ساخت که برند نوکیا دیگر برای تلفن های هوشمند استفاده نخواهد شد.

با در نظر گرفتن شایعات قبلی مبنی بر اینکه برند نوکیا به عنوان "Microsoft Mobile Oy" تغییر خواهد یافت، الوپ توضیح داد: این تنها رعایت یک ساختار قانونی بود. به منظور تسهیل ادغام این دو شرکت بر روی کاغذ، نام "Microsoft Mobile Oy" ساخته شد. این موضوع بوده و هست که " این برند، برندی نیست که توسط مصرف کنندگان دیده شود."


mahmood akbari بازدید : 55 جمعه 12 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

به زودی تمامی محصولات آینده شرکت سامسونگ با بهره گیری از سیستم عامل جدید یکپارچه و عرضه خواهند شد.

قابل پیش بینی بود که شرکت سامسونگ برای همیشه از سیستم عامل اندروید گوگل در تلفن های هوشمند خود استفاده نکند. امروز Hong Won-pyo رئیس مرکز راه حل های الکترونیک رسانه ای سامسونگ اعلام کرد: "سیستم عامل تایزن می تواند مانند سیستم عامل اندروید گوگل فراگیر شود. به زودی تمامی محصولات آینده این شرکت با بهره گیری از این سیستم عامل جدید یکپارچه و عرضه خواهند شد."

به پیشنهاد وی این شرکت با تولید کنندگان و تامین کنندگان مختلف جهت گسترش کسب و کار هوشمند خانگی خود همکاری خواهد کرد. همچنین مرکز راه کارهای الکترونیک رسانه ای این شرکت با سامسونگ Techwin ، سامسونگ SDS و S-One جهت سرعت بخشیدن به تجارت محصولات خانگی هوشمند همکاری می کند.

 بر اساس این گزارش هنوز تاریخی برای عدم پشتیبانی از اندروید در سامسونگ اعلام نشده است.  گفتنی است استفاده از این زیرساخت در سردمدار جدید این شرکت نشان دهنده این است که ما در آینده نزدیک شاهد این تغییر نخواهیم بود.

تغییر سیاست کاری ساسونگ با بیان علاقه مندی این شرکت به همکاری توسعه دهندگان برای تغییر زیر ساخت نرم افزاری خود در کنفراس توسعه دهندگان سامسونگ که سال پیش برگزار شد، قابل پیش بینی بود. در این کنفرانس هنگ پیشنهاد استفاده از زیر ساخت نرم افزاری خاص سامسونگ را مطرح کرد.

امروزه در محصولات پوشیدنی سامسونگ شاهد استفاده از سیستم عامل تایزن هستیم.

mahmood akbari بازدید : 68 جمعه 12 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

بر اساس گزارش محققان امنیتی، یک بدافزار فعال در آیفون ها و آیپدهای جیلبریک شده اطلاعات مربوط به اپل آیدی کاربران را سرقت می کند. با توجه به نام کتابخانه ای که این بدافزار در دستگاه های آلوده نصب می کند به آن لقب unfold را داده اند.

برای اولین بار در هفته گذشته افرادی که دستگاه های جیلبریک شده داشتند در Reddit اعلام کردند که دستگاه های آنها به کرار هنگ می کند.

این طور که به نظر می رسد این بد افزار از چین آمده اما اینکه چگونه وارد آیفون و آیپد شده هنوز مشخص نیست. این بدافزار دارای امضا مجوز دیجیتالی از توسعه دهندگان اپل با نام  Wang Xinاست و با توجه به اینکه تاریخ امضای دیجیتال فوریه امسال است، معتقدیم که این بدافزار قدیمی نیست. 

کاربرانی که دستگاهشان آلوده شده علاوه بر پاک کردن کتابخانه مربوطه باید کلمه عبور اپل آیدی خود را عوض کنند اما باز هم خطر آلوده شدن دوباره وجود دارد و برای از بین بردن کامل آن باید دستگاهشان را ریست کلی کنند که  این کار باعث از بین رفتن جیل بریک آنها می شود.

mahmood akbari بازدید : 68 جمعه 12 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

حدودا 2 سال پیش بود که شرکت تک تس ایده تولید صفحه نمایش لمسی با امکان ایجاد دکمه های واقعی در زمان استفاده از کیبورد مجازی را مطرح کرد. از آن زمان تاکنون این شرکت برای تولید ایده خود به جمع آوری تکنولوژی ها، شرکا و سرمایه گذاران پرداخته است. این شرکت در چند ماه گذشته شرکاء فروش کره ای و شرکاء استرتژیک ژاپنی خود را معرفی کرد.

 

بر اساس این گزارش، با اعلام همکاری با شرکت Wistron تا اواخر سال میلادی شاهد تولید محصول نهایی به همراه قاب و صفحه نمایش در آیپد مینی خواهیم بود. البته استفاده کنندگان از سایر سیستم عامل ها نیز با توجه به اعلام این شرکت به زودی قادر به استفاده از این کیبورد های تغییر شکل دهنده خواهند بود.

در حال حاضر میزان قیمت و تاریخ دقیق ارائه این صفحه کلید به بازار مشخص نشده است.

برای دیدن تکنولوژی کیبوردهای مجازی لمسی در ابزارهای مختلف اینجا کلیک کنید.

قسمت اول

قسمت دوم

قسمت سوم

mahmood akbari بازدید : 60 جمعه 12 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 داشتن تکنولوژی اسکن 3D در دستگاه های قابل حمل کاربران آنها را قادر می سازد تا به وسیله دوربین RGB معمولی تلفن همراهشان اشیاء فیزیکی را به مدل های 3D با کیفیت بالا با قابلیت پرینت 3D تبدیل کنند.

 به وسیله تکنولوژی بازسازی  3D کاربران قادر خواهند بود تا با استفاده از دوربین معمولی تلفن همراه خود اشیاء فیزیکی را به مدل های 3D با کیفیت بالا جهت پرینت 3D تبدیل کنند.

هدف شرکت مایکروسافت از این پروژه انتقال این تکنولوژی به دستگاه های قابل حمل است.مشکل اصلی در طراحی این سیستم تعاملی نحوه نمایش بازخورد بصری و راهنمایی جهت گرفتن نمای کلی جسم به وسیله یک راه حل کاملا خلاقانه و طبیعی جهت بالابردن تجربه و کاهش موانع بین کاربران و بازسازی 3D است.در مرحله اول نقشه مراحل کاری تولید نرم افزار را از جهت سیستمی و رابط کاربری درست کرده، سپس تصویری از فضای ثابت اسکای نت را تعریف می کند.بر اساس تکنولوژی واقعیت تکمیل شده فضای در نظر گرفته شده باید جسم را کاملا پوشش داده و شامل بخشی از فضای اطراف آن جسم نیز باشد.کاربران با استفاده ار رهنمای تصویری و بازخوردی که از اسکای نت می گیرند باید بتوانند تمام نقاط لازم در فضای تعریف شده را پوشش دهند و در نهایت از عکس گرفته شده برای ایجاد مدل های 3D برای استفاده در سناریو های مانند مبلمان و طراحی فضا، مصور سازی تجارت الکترونیک، تشخیص اشیاء،جستجو و ... استفاده کرد.

 

mahmood akbari بازدید : 76 دوشنبه 18 فروردین 1393 نظرات (0)

آیا تاکنون مشکل در شنیدن صدای تبلت ماکروسافت خود در حالیکه صدای آن در بالاترین حد خود بود، داشتید؟

راه حل مشکل شما گجت ساده ای به نام  Ears است.

Ears قطعه سیلیکونی کوچکی است که بر بروی گوشه های تبلت شما قرار گرفته و اسپیکر های آن را می پوشاند که این عمل سبب انتقال صدای آنها به جلوی تبلت شده و با این کار باعث افزایش dB 10 صدا و همچنین افزایش وضوح آن می­ شود.

Ears ایرز الکتریکی نیست که از باتری و سیم در آن استفاده شود یا در زمان تکان های شدید یا حتی برعکس کردن تبلت از آن جدا شود و به خاطر کوچکی و وزن کمی که دارد به راحتی و در هر جایی قابل استقاده است. 

شرکت تولید کننده آن پیش بینی فروش 5500 دلاری آین گجت را داشته که از زمان شروع فروش تا کنون  و با توجه به 21 روز باقی مانده  با فروش 3185 دلاری آن قابل دستیابی است .قیمت هر جفت از این گوش ها 10 دلار بوده و قابلیت استفاده در تبلت های مدل  Microsoft Surface RT/Microsoft Surface2, Microsoft Surface Pro/Microsoft Surface Pro 2 را دارد.

این گجت کوچک، بهترین و مناسب ترین راه حل مشکل صدای تبلت های مایکروسافت شما است که در رنگ های مختلف و قابلیت ست شدن با رنگ صفحه کلید تبلت ها ارائه می شود.

mahmood akbari بازدید : 62 دوشنبه 18 فروردین 1393 نظرات (0)

کمپانی ویلسون اعلام کرد که در زمستان امسال از بسکتبال هوشمند رونمایی می کند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال، کمپانی ویلسون اعلام کرد که ترکیب تکنولوژی تلفن های همراه هوشمند و تجهیزات ورزشی کار تازه ای نیست، اما بسکتبال در استفاده از این گونه تجهیزات نسبت به بقیه رشته ها عقب مانده بود.

 بسکتبال هوشمند ویلسون با استفاده از تکنولوژی های دو کمپانی Finnish AI firm و SportIQ می تواند اطلاعات تمرین را به تلفن همراه هوشمند ارسال کرده و فرد با توجه به آن میزان پیشرفت خود را دنبال کند.

میزان پرش هنگام پرتاب، مهارت های دریبل ، تعدا پرتاب های موفق در سبد، نقاطی از زمین که شما در آنها پرتاب بهتری می­کنید و حتی میزان زمانی که طول می کشد تا شما یک پرتاب انجام دهید توسط توپ سایبری قابل اندازه گیری است.

در ابتدا کمپانی ویلسون بسکتبال هوشمند را برای آن دسته از مصرف کنندگان اماتوری که قصد دارند تا بازی خود را بهبود دهند تولید کند گرچه استفاده آن در سطح حرفه ای را نیز مد نظر داشتند.

تام گروگر معاون دیجیتال شرکت ویلسون در باره تولید توپ سایبری که دو سال طول کشیده گفت: هدف ما دادن اطلاعات عملی از نحوه بازی به بازیکنان بود تا آنها بتوانند با توجه به اطلاعات دقیق برنامه ریزی کنند نه بر پایه درکی که از عملکرد خود دارند.

گروگر همچنین در باره فعالیت های آینده این کمپانی گفت که تولیدات آنها فقط به بسکتبال هوشمند ختم نشده و این کمپانی قصد دارد تا تجهیزات هوشمند دیگری برای تمامی ورزش های اصلی تولید کند.

شرکت ویلسون به دنبال راه حل برای تمامی ورزش های پایه خواهد بود ، با توجه به راهی که در پیش رو داریم وتغییراتی که در روش انجام ورزش در آینده خواهیم داد بسیار هیجان زده هستیم.

mahmood akbari بازدید : 75 سه شنبه 12 فروردین 1393 نظرات (0)

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات، محمود واعظی، از اجرای طرح موبایل نسل سوم در نیمه دوم سال ۹۳ خبر داده است. در حال حاضر تنها رایتل مجوز ارائه شبکه ۳G را دارد.

محمود واعظی در حاشیه نخستین جلسه هیأت دولت در سال جدید، اظهار کرد:

 

در پایان مردادماه زمان انحصاری رایتل تمام می‌شود و از اول شهریور پروانه جدیدی برای اپراتورها صادر می‌کنیم تا با هماهنگی لازم اوایل نیمه دوم سال ۹۳ بتوانیم موبایل نسل ۳ (۳G) را که کارایی بسیار بالایی دارد در اختیار مردم قرار دهیم.

 

رایتل به دلیل اینکه اولین اپراتور ارایه دهنده سیم کارت نسل سوم در ایران است؛ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی جهت حمایت از رایتل، اجازه ارائه شبکه ۳G را به اپراتورهای دیگر نداده بود.

در ابتدا قرار بود انحصار ارائه شبکه ۳G تا پایان اردیبهشت ۱۳۹۲ برای این شرکت باشد که این انحصار تا پایان شهریور۱۳۹۳ تمدید گردید.

ایرانسل نیز در نشست خبری سالانه خود اعلام کرده است که سرمایه گذاری های اولیه بر روی شبکه های ۳G و ۴G انجام شده و قصد راه‌انداری شبکه ۳G و LTE را بصورت منطقه‌ای یا همان Hotspot دارند. در ایران برنامه ایرانسل برای راه‌اندازی این شبکه‌ها، محدود به مناطق خاص کشور که نیاز به ترافیک بالا دارند، می‌شود. ایرانسل منتظر اتمام زمان انحصار رایتل و کسب مجوز‌های لازم است.

Shiva kazemi بازدید : 71 شنبه 09 فروردین 1393 نظرات (0)

دو مهندس انگلیسی با استفاده از قطعات لگو و یک گوشی گلکسی S4 سامسونگ، موفق به ساخت رباتی شده اند که مکعب روبیک را تنها در ۳٫۲۵۳ ثانیه به شکل اولیه آن باز می گرداند که رکورد جدیدی محسوب می شود.

سریع ترین رکورد انسانی متعلق به متز‌ والک از هلند است که در سال ۲۰۱۳ توانست  مکعب روبیک را در ۵.۵۵ ثانیه حل کند.

برای ربات ها نیز سریع ترین رکورد برای Cubestormer 2 بود که در سال ۲۰۱۱ ثبت شد. ولی اکنون ربات Cubestormer 3 توانسته رکورد باورنکردنی ۳.۲۵۳ ثانیه را از آن خود کند.

این ربات از یک گوشی هوشمند Samsung Galaxy S4 دستور می‌گیرد؛ یعنی پردازنده های چهار هسته‌ی قدرتمند Quad-Core ARM Cortex-A15و  Cortex-A7. بر اساس گزارش های منتشر شده سخت ترین و پیچیده ترین بخش ساخت Cubestormer 3، مربوط به ایجاد رابطه بین موتورهای محرک و تلفن‌هوشمند بوده است.

Samsung Galaxy S4 قادر است تا به وسیله یک اپلیکیشن اختصاصی توسعه داده شده با تحلیل حالات مختلف، یک مکعب روبیک را در سریع ترین زمان حل کند. دیویدگیلدی که یکی از کارمندان کمپانی ARM است در کنار مایک‌دوبسون در زمانی به طول ۱۸ ماه و فقط در زمان‌های بیکاری این روبات را ساخته اند.

در زیر می توانید فیلم این ربات را که در حال حل کردن مکعب روبیک است ببینید:

 

Shiva kazemi بازدید : 61 شنبه 09 فروردین 1393 نظرات (0)

بنظر میرسد فناوری ساخت گوشی های هوشمند خورشیدی که پیش از این توسط اپل و اکنون توسط سامسونگ نیز پیگیری می شود،بزودی تبدیل به یک جریان اصلی خواهد شد

یکی از تکنولوژی هایی که سامسونگ علاقمند به گسترش فعالیت خود در آن بخش در سال 2014 می باشد، مربوط به انرژی خورشیدی است. انتظار می رود که سامسونگ در آینده (آینده ای نه چندان دور) از اولین اسمارت فون خود که از انرژی خورشیدی برای کار کردن بهره می برد رونمایی کند.

ظاهرا کمپانی اپل قبلا راهی برای استفاده از یک شارژر خورشیدی درون یک اسمارت فون و یکپارچه کردن آن با دستگاه پیدا کرده است، روشی که اعلام شده بسیار کارآمد می باشد. سامسونگ هم نمی خواهد در این بخش عقب بیافتد و بدنبال راه هایی برای پیشرفت در این بخش است.

براساس گزارش ZDNet Korea، سامسونگ که در حال حاضر تمرکز ویژه ای برروی صفحه نمایش ها دارد در تلاش است تا فعالیت خود در بخش تکنولوژی های مربوط به شارژ خورشیدی را نیز افزایش دهد. ظاهرا سامسونگ فرصت کار با تکنولوژی های مرتبط با این بخش را داشته و به نظر می رسد به اجرایی کردن این پروژه نزدیک شده است.

SamMobileاشاره می کند که این تکنولوژی بزودی تبدیل به یک جریان اصلی می شود،مخصوصا اگر دو کمپانی اپل و سامسونگ بدنبال عرضه محصولاتی باشند که از این ویژگی برخوردارند

سرآمد به نقل از pcwar

تعداد صفحات : 5

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    از بروز بودن اين سايت راضي هستيد
    آمار سایت
  • کل مطالب : 43
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 17
  • باردید دیروز : 58
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 128
  • بازدید ماه : 122
  • بازدید سال : 1,116
  • بازدید کلی : 11,712
  • کدهای اختصاصی